Inspiratie & Recepten

The Benefits of Oatmeal

benefits of oatmeal

Wat zijn the benefits van oatmeal? Is oatmeal nu gezond?
Er wordt gezegd dat havermout een van de beste keuzes is als het gaat om een gezond en voedzaam tussendoortje.

In de eerste plaatst staat Haver bekend om zijn rol bij het voorkomen van hart- en vaatziekten. Oatmeal behoud een gezond spijsverteringsstelsel en het levert veel mineralen aan je lichaam. Geen wonder dat haver het hoofdingrediënt is van onze Oatmeals, Granola’s en Cookies!

benefits of oatmeal

Houdt uw cholesterolgehalte onder controle

Als tweede is haver ook een geweldige bron van bèta-glucaan. Dit is een vorm van oplosbare voedingsvezels. Deze stoffen hebben een sterk verband met het verbeteren van het cholesterolgehalte en het bevorderen van de gezondheid van het hart. Haver maakt het makkelijker om overtollige cholesterol op te vangen. Vervolgens wordt deze naar de lever getransporteerd. Dit helpt het risico op hart- en vaatziekten te verminderen. The benefit of oatmeal.

Vullend en voedzaam

Wat is nog een voordeel van haver? Ben je op zoek naar een ontbijt of tussendoortje dat je genoeg energie geeft? Haver zit boordevol eiwitten en vezels. Hierdoor kom je de ochtend makkelijk door zonder honger.

Probeer een van onze Oatmeals of Cookies en ontdek hoe je dit superfood eenvoudig kunt toevoegen aan je routine.
The benefits of oatmeal.

Grote bron van vezels

Het hoge vezelgehalte – een kopje haver bevat iets meer dan acht gram vezels – zal een grote bijdrage leveren aan je dagelijkse vezel inname, die 25 gram voor vrouwen en 38 gram voor mannen bedraagt. Haver is een geweldige bondgenoot voor een gezonde spijsvertering.

Houdt je huid gezond

Haver wordt al heel lang gebruikt voor zijn vochtinbrengende, verzachtende en helende eigenschappen.

Waarom? Omdat ze een geweldige bron zijn van ijzer, calcium, fosfor, magnesium, en nog veel meer mineralen!

De vitamine E die ze bevatten geeft haver antioxiderende eigenschappen, die direct inwerken op de cellen van de opperhuid. Wat vitamine B betreft, de inname ervan helpt je zenuwstelsel in evenwicht te houden.

Beter herstel na de training

Als laatste is haver ook populair bij atleten van alle niveaus, haver biedt een vrij aantrekkelijke verhouding van eiwit en koolhydraten. Haver eten na het sporten helpt bij het herstel van spierweefsel en het aanvullen van glycogeenreserves.

benefits of oatmeal
Benefits of oatmeal

Soorten Haver

Instant havermout

Instant havermout is in één minuut klaar en is zeker de snelste en gemakkelijkste manier om havermout te koken. De havermout wordt verwerkt zodat het snel liquide kan opnemen. Deze havermout gebruiken we voor onze Oatmeals.

Volledige havervlokken (rolled oats)

De volledige havervlokken duren ongeveer 15 minuten om te koken, daarom worden ze vaak gebruikt in recepten die een langere baktijd vereisen, zoals onze Granola. Maar je kan het zeker ook gewoon zo eten met melk of yoghurt zoals onze Muesli.

Hoewel het iets langer duurt om te bereiden, bevat dit soort havermout de meeste voedingsstoffen omdat het minimaal bewerkt is.

Kortom, als je wilt profiteren van alles wat haver te bieden heeft, hoe grover de vlokken, hoe beter.

Voeg haver toe aan je snacks, desserts en hoofdgerechten om ze een gezonde twist te geven. Als je op zoek bent naar inspiratie, probeer dan onze granola of havermout recepten! We hebben tal van verschillende havermout producten.

Conclusie

Oatmeal heeft dus tal van voordelen. Ikzelf eet het bijna dagelijks. Mijn ontbijt bevat altijd een beetje havermout.
Op deze manier heb ik voldoende energie om de dag door te komen.

Hoe gebruik jij oatmeal in je dagelijks leven? Zie jij the benefits of oatmeal?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Misschien vind je deze ook leuk

Josephine en Charlotte Clarys

Arthur & The Sisters

the sisters

Leuk dat je hier bent! We hopen dat je wat inspiratie kan halen uit onze recepten of nieuwtjes. Heb je zelf een leuk recept? Laat het ons zeker weten!

Josephine & Charlotte

Onze favorieten
Pluk de dag
Ontbijt